Najczęściej zadawane pytania: |
1. | Jak kupić bilet na stronie? |
| W pierwszej kolejności należy dokonać rezerwacji biletów na wybraną imprezę. Po udanej próbie zamówienie i jego szczegóły ukażą się w edycji profilu w sekcji "Rezerwacje". Zapłaty za bilety należy dokonać ze środków zgromadzonych na koncie serwisu bilet.pax.pl używając przycisku "Zapłać" lub w przypadku braku dostępnych środków należy dokonać zapłaty przy pomocy dostępnych kanałów płatności internetowych. Należy pamiętać, że czas na dokonanie płatności za zarezerwowane bilety jest ograniczony i wynosi ok. 30 min. |
2. | Czy muszę zasilać konto w bilet.pax.pl środkami pieniężnymi? |
| Nie ma takiego obowiązku. Za bilety można płacić bezpośrednio po ich zarezerwowaniu, wówczas jednak należy dysponować kartą kredytową lub kontem w banku zapewniającym natychmiastowe księgowanie przelewów. „Zasil konto” to rozwiązanie dla tych osób, które nie mają możliwości natychmiastowej zapłaty, a chcieliby kupić bilety w naszym serwisie. W opcji tej dostępne są dodatkowe kanały płatności, takie jak: zwykły przelew, zapłać w Żabce lub na poczcie. Po zaksięgowaniu wpłaty środki pojawią się na koncie w bilet.pax.pl i będzie można dokonać zakupu biletów. |
3. | Jaka jest różnica między "Zasil konto" a "Wpłać"? |
| Opcja „Zasil konto” daje znacznie szerszy wachlarz kanałów płatności, którymi można przesłać środki pieniężne na swoje konto w serwisie bilet.pax.pl. Opcja „Wpłać” pojawia się wówczas, gdy dokonaliśmy już rezerwacji i w serwisie brakuje środków na jej opłacenie. Ponieważ rezerwacja jest tymczasowa, po wybraniu „Wpłać” dostępne będą wyłącznie te kanały płatności, które gwarantują natychmiastowe księgowanie przelewu. |
4. | Ile mam czasu na dokonanie płatności za zarezerwowane bilety? |
| Od momentu pomyślnie zakończonej operacji rezerwowania biletów i pojawieniu się zamówienia w sekcji "Rezerwacje" czas na zatwierdzenie płatności wynosi ok. 30 min. Po tym czasie zamówienie zniknie, a zarezerwowane bilety wrócą do puli wolnych i dostępnych w sprzedaży. Jeśli zapłata nastąpi po tym czasie, środki pieniężne pojawią się na Państwa koncie w serwisie bilet.pax.pl. Należy wówczas ponownie dokonać rezerwacji i zapłacić już dostępnymi środkami. |
5. | Zarezerwowałem(-am) bilety, chcę wpłacić, ale mój bank nie jest dostępny. Co zrobić? |
| Jest to ten przypadek, w którym niestety bank nie zapewnia natychmiastowego księgowania. Może być to spowodowane np. porą dnia, w której takiej funkcji bank nie udostępnia. Można wtedy zasilić konto korzystając z opcji „Zasil konto” w sekcji „Gotówka”. Po pojawieniu się środków na koncie użytkownika serwisu bilet.pax.pl będzie można dokonać zakupu biletów. |
6. | Czy istnieje ograniczenie ilościowe kupowanych biletów? |
| Tak, w celu zapewnienia Organizatorom bezpieczeństwa związanego z nieuczciwym handlem biletami dla niektórych imprez mogą zostać włączone takie ograniczenia. O wszelkich ograniczeniach dotyczących sprzedaży biletów za pośrednictwem serwisu bilet.pax.pl decyduje Organizator, a informacje takie znajdują się na stronie internetowej Organizatora imprezy. Po określonym czasie klienci będą mogli zdobywać statusy i poziomy zaufania pozwalające na indywidualne ustawienia ograniczeń dotyczących zarówno ilości nabywanych biletów jak i cen oraz możliwości zwrotów. |
7. | Jakie ponoszę koszty zakupu biletów? |
| Klient nie ponosi żadnych kosztów zakupu biletów. Ostateczna cena jest tą, którą zaoferował Organizator imprezy. Rezerwacją kupujący zarządza w serwisie bilet pax.pl i tam może ją wydrukować. Należy zadbać, aby do takiej rezerwacji nie miały dostępu osoby trzecie. |
8. | Czy mogę dokonać zwrotu zakupionych biletów? |
| Tak, jeśli Organizator udostępnił taką możliwość. Należy upewnić się najpierw, jakie warunki sprzedaży oferuje Organizator. Możliwość zwrotu biletów jest przeważnie ograniczona czasem pozostałym do imprezy i ustalana indywidualnie przez Organizatorów. Na krótko przed imprezą na pewno takiej możliwości nie należy się spodziewać. |
9. | Jak wygląda procedura zwrotu biletów? |
| Jeśli aktualna jest możliwość zwrotu biletów, w sekcji "Drukuj bilet" dostępny jest przycisk "Zwrot". Po jego wybraniu i potwierdzeniu operacji bilety wrócą do sprzedaży, a środki pojawią się na koncie w serwisie. Operacja taka nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Zwrot dotyczy zawsze całej rezerwacji. |
10. | Jak otrzymam zakupione bilety? |
| Zakupione bilety należy wydrukować ze strony bilet.pax.pl. Nie ma potrzeby wysyłania biletów, dzięki czemu klient nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z wysyłką. |
11. | Jakie dane osobowe są niezbędne przy zakupie biletów? |
| Wymogi dotyczące niezbędnych danych osobowych określa Organizator. Dobrą praktyką jest, aby przynajmniej kupujący podał Imię, Nazwisko oraz PESEL. Pozwoli to w nietypowych przypadkach na łatwą identyfikację właściciela biletów (np. w przypadku kradzieży lub spreparowania rezerwacji). W systemie organizatora będą zawsze prawdziwe dane podane przez kupującego. Im dokładniejsze informacje podamy, tym łatwiej zostaniemy zidentyfikowani jako faktyczni właściciele biletów. |
12. | Czy do każdego biletu muszę przypisać osobę? |
| Również zależy to od Organizatora imprezy. Należy pamiętać o tym, że na niektóre imprezy ustawowo obowiązuje identyfikacja uczestników. Dotyczy to przeważnie imprez sportowych. O konieczności podania danych personalnych uczestników należy dowiedzieć się u Organizatora imprezy. |
13. | Czy mogę zmienić osoby przypisane do zakupionych przeze mnie biletów? |
| Tak, takie zmiany można robić bez ograniczeń. Należy pamiętać jednak o tym, że po wprowadzeniu zmian należy ponownie wydrukować bilety. Możliwość zmiany danych blokowana jest automatycznie z chwilą rozpoczęcia imprezy. |
14. | Czy mogę dokonać zwrotu niewykorzystanych środków pieniężnych na moje konto? |
| Tak, w każdej chwili można wydać polecenie zwrotu środków na wskazane konto. Wówczas dopiero doliczone zostaną koszty związane z obsługą płatności elektronicznej i obsługi sprzedaży. Wynoszą one aktualnie 3% wypłacanej kwoty (nie mniej niż 1 zł). |